dagens ridpass!

Jag red Fizz själv i ridhuset idag. I skritten så flyttade jag henne förvänd sluta i båda varven. I traven så la jag mycket volter och flyttade ut baken. Sen galpperade jag henne mycket, då red jag 20 m volter, förvänd galopp och galoppombyten, allt funkade bra. När jag trava av henne så var hon riktigt mjuk och fin!
 
 
Jag måste ut och knäppa lite bilder på hästarna snart... Det blir samma bilder för ofta!
 

Dagen!

Klev upp vid nio någon gång o stressade i mig frukost och skyndade så mycket som möjligt för att åka till stallet! När jag och mamma kom till stallet så gick vi och hämtade Fizz i hagen. Jag gjorde i ording Fizz för ridpass i ridhuset (berättar mer om det senare). Efter ridpasset så gjorde mamma rent Fizz karleder och jag mockade sen tog hon ut henne i hagen. När mockingingen var klar så bytte jag vatten i boxen och sen gick jag ner till hagen och jag och mamma hjälptes åt att fånga Ville i hagen. Jag och mamma fick vänta länge på att pappa kom och hämtade oss.. Nu har jag suttit och kollat på Gossip girl sedan jag kom hem, hehe!:P

Bridesmaids

Har nyss kollat på Bridesmaids, nu ska jag kolla på Gossip girl!:D
 
 

Later

Nu ska jag föra över alla filmer från jushowen på min dator från ett usb, jag behöver de för att vi ska kolla på de på Us mötet som är lite senare:)
Saker som ska fixas inför spökkvällen och Julshowen måste förberedas!:D

-

Nu ska jag göra något ovanligt... kolla på gossip girl;)

probllem...

med statistiken:S
 

Dagen

Ska plugga lite nu-.-
senare åker vi till stallet och hästarna ska ridad.Får se hur det blir med det. Som jag skrev tidigare så ligger det snö på backen, ridhuset är inte ledigt för det är lektioner idag så vi får helt enkelt se hur det blir!;)
 
 

SnÖöÖ

Nu ligger snön kvar på backen så.det är väl dags att kalla det för första snön nu:)


KM 2012

Igår "tävlade" jag Fizz för första gången.
 
LC: Mamma hjälpte mig att göra ,iordning Fizz, jag hade min john whitaker hjälm med bling bling som jag bara har använt 4 gånger:P Jag vill ju spara på den och vara rädd om den för jag vill ju inte att den ska bli solblekt eller något liknande.
Jag skrittade fram med Julia och hennes ponny Nisse, runt ridhuset och lite här och där:)
När vi fick komma in i ridhuset så började jag att rida igång hennne, kollade så att hon var framme m.m. Började med att hoppa fram på ett litet räcke, tills jag kom upp till 70, 80? (Vi skulle starta LC som är 90 cm) Sen samma sak på en oxer. Det gick bra och vi fick till ganska bra språng. När alla hade hoppat klart så var det dags att starta det försat ekipaget och vi andra fick gå ut och skritta runt, jag startade sist så det blev en lång väntan. Strax innan det var min tur att gå in i ridhuset så travade jag fram och tillbaka i ett friskt tempo. När jag fick komma in så travade jag lite, och sedan bröt jag av till skritt och väntade på att ekipaget före mig skulle hoppa klart. När hon hade gjort det så red jag på henne i galopp och hoppade 1:an en gång innan jag fick starta, sen fick jag startsingnal. Jag kom på etrtan och det gick bra, vi klarade hela grunden nolla, sen så var det omhoppning. jag tog de snävaste svängarna som gick och vi klarade hela banan och nollade. Vi fick stanna kvar på prisutelning och jag kom 3:a, det var en b och c ponny som kom före mig, alla tre var munsboro ponnyer vilket var kul!:)
 
LB: Jag valde att inte hoppa fram så mycket till den här klassen så jag hoppade en oxer och ett räcke två gånger (90 och 100 cm). Den här gången hoppade jag näst sist och det blev nästa lika lång väntan för det var lika många ekipage som i LC. När jag fick komma in så trava och galopperade jag på framåt medans de höjde och ändrade avstånd. Innan jag hoppade 1:a hindret så galopperade jag på framåt och la en volt innan hindret och hoppade, sen fick jag startsignal. (den här gången var det 5 cm högre) Jag red på framåt och hoppade första hindret, andra hindret var en vit röd ,oxer som jag tog en snäv sväng till sen en snäv till en kombination och svängen var nästan omöjlig för en D ponny att ta... Hon blev lång och rev första och stannade på andra, men det var ju värt ett försök så jag ångrar ingenting!:) Jag tog om kombinationen och den här gången klardade vi den galant! De två sista hindren gick super!:D Vi slutade 0:a i grunden och 8 fel i andra fasen.
 
Jag tyckte helt klart att det här var en godkänd debut! Jag trodde aldrig att det skulle gå såhär bra. trodde inte heller att jag skulle våga hoppa LB men det gick super och jag var helt orädd!;) LB + 5 och 8 fel var väl inte så dåligt i tävlingsdebuten, eller?
 
(jag har inga bilder eller filmer, tyvärr:(

km

berättar om tävlingen imöra!!:)

nu

ska kolla på gossip girl nu... har inget att skriva:/ Ska jag byta till nattstad eller vara kvar här?
Jag och Ida ska försöka knäppa lite höst bilder till veckan, ny header ska fixas och bloggsuget ska komma tillbaka!!!
 

Mår bättre

Mår bättre nu och det finns ju ingenting att göra hemma mer än att ligga på soffan, glo på tv och mysa med Zixten och Blixten...
 

migrän

har migrän så får se hur mycket jag bloggar idag!

Favorit låt just nu!!!!!!!!

 

Dagen!

Dagen har varit bra men känner mig stressad över skolan bara:/
Jag var helt inställd på att vi skulle redovisa på fredag och nu har läraren ändrat till imorgon känner mig inte nå taggad precis då redovisa är en av mina största rädslor, hehe. Misslyckas varenda gång... Sist jag redovisa sa jag att Lady Gaga var född 1700:S
Har varit på stallet ett tag nu, sedan 16:00 och kom ner till serveringen för ett tag sedan och dator fick hänga med, måste förbereda inför imorgon. Hopptränongen gick bra, jag måste tänka på att inte ha bak skänklarna över hindret... Sista rundan gick riktigt bra!
Har helt glömt bort att berätta att på lördag så ska jag "tävla" LC på hemma plan, det är bara en klubbtävling och KM går även i LB.
 

rubrik..

Är på stallet nu och har nyss mockat klart åt Fizz. kl.19:00 så rider jag på hopplektion med Fizz, sen hoppar Ida och då tror jag att jag är tvungen att fixa inför redovisningen som tydligen är imorgon och jag vill vara väl förberedd!!!

Nu:

Matteprov:/

god morgon

ska snart ta bussen till skolan, idag är det matteprov som gäller!!! Får se hur det går:/

trött:S

Idag så red jag Fizz och det gick ganska bra. När jag kom hem så kollade jag på Hollywoodfruarna och det var inte lite ur spårat:S Sen kollade jag på cougar town och Happy endings;) Till Hollywoodfruarna blev det varm choklad för jag har jäkligt ont i halsen-.- Nu ska jag ta och lägga mig i sängen eller vad man ska kalla det... måste plugga till matteprovet till imorgon som vi har andra timmen. Trött är jag men plugga måste göras!!!!!
God natt!!!!
 
 

snart hem!!!

har nyss ridit Fizz, bloggar senare!!:)


Sorry

förlåt för dålig update idag..imorgon ska jag försöka blogga så mycket som möjligt, om allt och inget...

Heeeeeeeeeeeeeej!!!!!

Sitter på skolan just nu och har spanska utan lärare! Eller det kommer nog någon och prickar av oss snart.heheheheh.
Kommer inte på något att skriva, Ciao!

God natt

Nu: Gossip girl!!"!!!!!!:D

wohooo!

 
 
 
 

Vad sak jag skriva om?

Några förslag på vad jag kan blogga om? Skriv gärna önskeinlägg och frågor!:)

Blixten








Melker och Maker

Melker red också maker igår!:)


photoshop

Lekt lite i photoshop... Blev inte så bra:/
 

Godmorgon

Ida, mamma och pappa är på tävling, Ida startar LB och LA +5 där DM även ingår, hon har redan startat LB och det gick bra, de rev sista hindret i fas 1, typiskt... Jag är ensam hemma med Melker, eller han drog nyss till en granne så man kan väl säga att jag är ensam hemma.
Sitter just nu och lyssnar på musik och taggar inför allt jäkla plugg. Startar med Geografi, ska läsa 100000 sidor känns det som, har somsagt bara skrivit överskriften och det ska vara inlämmnat på tisdag... Bra timat!!!
 

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Har nyss kollat på två avsnitt av Gossip girl och ett till får det blir. Känner mig inte ett dugg trött. Orkar verkligen inte med skolan, jag har mycket saker att göra... Förbereda inför debattartikeln som vi måste redovisa och det ska ta ca 5 min:S Geografi endogena och exogena processer som ska vara klart på tisdag och jag har bara skrivt överskriften... Läsa Alice in Wonderland som ska vara klart på fredag och matte prov någon dag som måste pluggas till. Tänk att allt alltid hamnar på samma vecka?:@ Hur orkar man med skolan egentligen? Den frågan kan inte jag svaret på i alla fall... Är det såhär det är att gå på gymnasiet?:/

2012-10-20

Dagen började med att jag klev upp vid 09:00 någon gång, åkte till stallet vid tio, mockade, ledde på handikapps ridningen. Efter det så skulle jag longeras på maker för att vi skulle prova om det gick. Vi började i vänster varv och travade och galopperade och det gick bra. I andra varvet så travade vi och sen när vi skulle galoppera så bockade han ett x antal gånger, sen provade vi igen och han gjorde samma sak, hahah! Han var inte särskilt bra på att bocka....
När jag kom hem någon gång efter tre så duschade jag och gjorde mig i ordinng för att åka till mormor och äta middag. Melker tog med sig Blixten dit, heheh, Kusinerna blev glada att de fick träffa honom!:)
Nu är jag hemma och ska lägga mig i sängen och kolla på ett x antal avsnitt av Gossip girl, kollar så länge som jag orkar hålla mig vaken;)

mockning..

nyss mockat klart åt Ville! nu ska det snart jobbas!!!


Gossip girl

Dagen har varit bra:) Red som sagt Ville på lektion tidigare och det gick bra, kanske berättar mer om det sen. Kollade på x Factor för ca en timme sedan, Go Malcom B!!! Nu sitter jag och lyssnar på musik och ska snart lägga mig i säng och inte för att sova utan för att kolla på gossip girl!:D
Imorgon blir det nästan fullt upp eller nja lite kankse:P Åker till stallet tidigt o leder på handikapps ridningen och vid 16 eller 17:00 så åker vi till mormor och äter mat med släckten, myyys!:)
 
 

@Stable

Är på stallet nu och sitter i serveringen med Ida. Senare är det lektion på Ville som gäller.
 

God morgon

Nu har jag nyss klivit upp. Idag får jag och Ida skjuts till skolan av pappa, så vi slipper åka buss! Efter skolan åker vi direkt till stallet (tror vi får skjuts då också). ses!


:')

 

HOOOO!

Äntligen klar med debattartikeln! skönt, nu har jag bara två inlämningsuppgifter kvar och sen träna till matte provet!:) Jag ska inte till stallet idag heller för där har jag ingenting att göra idag:P
Nu ska jag fortsätta med pluggandet och vi får se om det kanske dyker upp något inlägg senare.
 

Dagen/gårdagen

Igår så gjorde jag inget särskilt, var på stallet och gjorde allt åt Ville.
Jag red honom också, jag lade på honom sadeln och märkte att ena vattenhinken låg upp och ner i boxen-.- jag hade nyss fyllt och gjort rent hinken. Heheh, så det blev ju lite stressigt.
Jag red Ville på ute banan, kunde inte rida så länge då jag skulle få skjuts med min kusin Fanny och jag ville självklart vara i tid. Sen kom jag hem  och gjorde uppgifter i idrott och hälsa som skulle göras. Kollade på hollywood fruarna och sen gick jag o kollade på gossip girl;)
Onsdag och ny dag, jag har inte gjort något särskilt idag, bara varit i skolan, och nu är jag hemma och ska bara vara hemma plugga!
 
Mycket som ska göras tills nästa vecka... 4 inlämmningsuppgifter och 1 prov, pust-.-'

follow me!

Twitter: @Elvira Nordin
Instagram: @elviranordin
 

Före och efter

Satt och lekte lite i photoshop, hehe..
 
före                                                                              efter
 

geografi...




hej

 

Debattartikel..

Nu har jag velat fram och tillbaka om vad jag ska välja att skriva om i min debattartikel. Först var det Anders Breivik... sen att 18 åringar får gå på krogen men inte köpa ut, breivik igen och nu har jag äntligen bestämt mig för att skriva om att jag tycker att det är fel att ha djur som accessoarer, sjukt!
 
 

Aw!

Så jäkla gullig!:)
 

Sanningar om mig...

  • Jag är inte mörkrädd
  • Jag är inte kittlig
  • Jag ÄLSKAR ONE DIRECTION och hoppas få biljetterna till x factor när de kommer :/ hoppas!!!!
  • Jag älskar katter, grymt mysiga!:)
  • Jag ångrade mig när jag började på Glada hudik gymnasiet och funderade på att byta till Broman, men är jätte glad att jag inte gjorde det;)

Favorit låt med 1D:


not tired...

Jag är inte ett dugg trött och kl är ganska mycket... Jag är nervös inför imorgon för.då.släpps biljetterna till x factor när 1D ska vara med... kan inte sova:/


Flash mob

Det var det här jag menade, Julia Jansson! Jag försökte förklara vad det var för någon vecka sedan men kom inte på vad det hette...

Nattstad vs blogg.se

Märker att fler och fler byter från blogg.se till nattstad, funderar på om jag också ska byta bloggportal...
Ni som har haft båda eller en av de bloggportalerna, vad tycker ni? Är ni nöjd med den blogg portalen ni har? Vilken är igentligen bäst?
         

Så jäkla bra!!!

Snart kommer nästa avsnitt av PA23:D Längtaaar!!!!
 
 

@Home

Har haft fullt upp hela dagen.
Vaknade kl 05:55 gjorde mig i ordning, 06:10 åkte vi till stallet, jag gick och fodrade utestallet och tog på alla hästar täckena, gick vidare till travstallet och tog på alla hästarna sina täcken. Sen hjälptes jag mamma och pappa åt att ta uta alla hästar från utestallet, lektionstallet och travstallet. Sen åt vi frukost nere i serveringen. När jag hade ätit upp så gick jag till utestallet, gjorde i ording Fizz och red i ridhuset. Det gick ganska bra, jag red mycket flyttningar i skritt och trav och det hjälpte mig mycket, i galoppen red jag förvänd galopp, galoppombyten, samlingar och ökningar. Efter passet och efter att jag var klar med FIzz så smörjde jag mina ridskor, chaps och Fizz träns. Sen fick jag skynda mig att mocka åt Fizz, Ville och en ridskole ponny vid namn Toy. Sen gjorde jag mat åt Toy och bytte vatten.
Sen var det lunch och det blev mc donalds. Ida hoppade på hoppträning så jag kollade, sen var det att skynda sig och ta in alla ridskole hästar sen hem... blev lite mycket, sen och efter det, hehe, drygt inlägg:/

gäsp

Har nyss kollat på ett PLL avsnitt, nu: SOOVAA! Upp tidigt imorgon för då har vi både utestallet och lektionsstallet... upp kl.05:55, buhu. Det blir nog inte så bra update:/

ännu mera myyys

med en sovande blixten...


Blixten

Hämtade honom idag!!!:D


myyyys

myser


Gårdagens ridpass (Fizz)

Började med att skritta i 10-20 min, sen gick jag till utebanan, kortade tyglarna och började flytta henne för innerskänkeln på en volt. Det gick bra. Sen travade jag och gjorde samma sak, det gick också bra. Sen så travade jag över bommar, och det gick också bra, hehe. I galoppen så red jag längs hela banan och samlade och ökade galoppen, och bytte varv många gånger. Sen travade jag av på ganska långa tyglar och så fick hon gå hur hon ville, efter det så skrittade jag av i 20 min:)

God natt

Har nyss kollat på mean girls 2... Nu: Sova!!!

Hoppträning

Igår kväll så red jag på hopplektion, det var första gången på ca 2 veckor jag red henne riktigt,
Vi började med att rida fram sjävständigt, det kändes ovant och jag kände mig som en nybörjare...
Sen så skulle vi komma på upphöjda bommar i trav i båda varven och det gick sådär, i vänster varv så gick det bra men hon snubblade några gånger...
I höger varv kändes det inte alls nå bra. Hon tröck jätte mycket till höger så jag hade lite problem med det.
I galoppen så red vi över en galopp bom och det gick också sådär:/
Sen hoppade vi ett hinder på en volt, två och två, det gick ganska bra. Sen hoppade vi en bana på ca 5 st hinder sen så lade vi till kombinationen, och kombinationen gick riktigt bra:) Jag är inte helt nöjd med ridpasset då jag kände mig som en nybörjare i början av passet... Men det gick ju bättre sen när vi började hoppa!:)
Pappa var tyvärr inte där så ingen film:/ Men jag lovar att lägga upp efter varje gång pappa filmar, ok?? Om ni vill det alltså?
 
Eftersom att jag inte har en enda bild på mig och Fizz så får ni nöja er med Ida och Fizz:)

gårdagen/dagen

Igår så var jag i skolan och första timmen så gjorde jag dator test och klarade det så nu får jag ta hem datorn!:D
Senare hade vi idrott och jag gick med en i min klass på orienteringen och vi skulle gå till E4:an men istället kom vi till ett ställe med massor av myrar... Vi lyckades komma förbi en hel del myrar, men vi märkte senare att vi inte kom längre, vi hade en liten stubbe att dela på, så det var bara att gå och strunta i om man blev blöt och det blev vi ju såklart.
På kvällen så red jag på hopplektion (påbörjat inlägg) efter det så red Ida och vi kom hem vid 23:00.
Idag har jag inte gjort något särskilt, bara varit i skolan och nu är jag på stallet och har allting klart. Kl.18:00 är det Us möte och jag måste dyka upp eftersom att jag är ordförande!;)




schema


God natt

Nu ska jag äntligen sova:) Har nyss happy endings. Alla serier är typ samma dag så har kollat på cougar town och svenska Hollywoodfruar. Det blev bara en skritt tur på Fizz idag för hon hade tappat en tå kappa, jag skulle egentligen ha skrittat och travat, men det fick bli bara skritt:) God natt!!!






Geografi

Sitter och har geografi!!!
 
Snyggt va???:)
 
 

Dagens outfit

tröja: Adidas, byxor: crocker

Fruuukooost

Sitter vid frukost bordet och väntar på att min macka ska bli klar. Allt är klart, väskan packad och jag är helt klar... nu ska jag äta min frukost!:)






äntligen

Äntligen börjar allt slit göra sitt. Statistiken blir bättre och bättre och jag har så här bra statistik har jag inte haft på riktigt länge! Skönt när jag har börjat slita för att ni ska tycka att inläggen går att läsa!:)


Läxaaaa

Sitter, ja eller ligger i soffan och gör läxan, läxan är att kolla på TV. Vi skulle kolla på "torka aldrig tårar utan handskar som är en domumentär som började idag, just nu är den ju lite wierd:/hehe


Bilder jag har tagit!

Har har ni massa bilder som jag har knäppt kort på! Det blev många och det finns många fler...
Vilken är din favorit?:)
 
 

GHS

Glada Hudikskolan
 
 
Jag tycker att Glada Hudikgymnasiet ska köra också!!!! haha!
 
 

Hahaha


God morgon

Sitter vid frukost bordet nu, ska äta frukost sedan drar cyklar jag och Ida till bussen.


pust

Efter en chill dag så ska jag äntligen sova! Har inte bloggat så mycket idag, sorry for that. Men som plåster på såren så kommer ett tidsinställt imorgon:) hoppas ni ser fram emot det!

hade ingen bild som passade till inlägget:P

'

Klev upp tidigt, 09:30, haha tidigt för mig!:) Mamma åkte till stallet samtidigt som Ida och pappa, Ida ska tävla, pappa skjutsar och mamma åkte till stallet för att mocka och göra allt, lyx?
Jag och Melker stannade hemma och hjälptes åt att städa hela källaren, eller jag kan ju inte påstå att jag fick så mycket hjälp, Melker var inne på mitt rum och dunkade musik:
 
 
Haha!
Sen kollade vi på TV och nu har Melker lämnat mig och är uppe på sitt rum och jag har ingen aning om vad jag ska ha för mig...

god natt

Har inte kommit någon vart med debattartikeln och sen måste vara klar på fredag:/ Har varit stressad sen vi fick uppgiften... nu ska jag lyssna på musik checka bloggar och sova...snark.
God natt!
min katt är bättre än din katt... da, da, da, daaaa


Ny familjemedlem

Om några veckor kommer familjen Nordin (min famil) att få en ny familjemedlem... nämligen en katt:D
Vi var och kollade på kattungarna idag och det blev den enda hanen, Melker har bestämt sig för att den ska heta Blixten, för er som inte vet så heter våran nuvarande katt Zixten så Melker tyckte att det skulle passa bra med Blixten:P
 
Visa bilden (Tre honor och en hane) som stor bild
Det är katten längst till vänsterm vi ska köpa, den är mycket finare i verkligheten:)
Zixten:)
 
 

Debattartikel

Håller på att leta runt lite om vad jag ska skriva om i min debattartikel. Först tänkte jag skriva om Anders Behring Breivik, men tycker inte att jag kommer på något att skriva om honom, man ska vara irriterad över något och det han gjorde var ju för jävligt men vet inte hur jag ska skriva det precis:S Så nu ska jag skriva om att 18 åringar inte får köpa ut och ingen får köpa ut åt de men de får gå på krogen och köpa alkohol där:S Sick.
Kom gärna med förslag om vad jag kan skriva!:)

Love

Sätter på mig mina underbara skidsockor, lägger mig i sängen och lyssnar på musik<3


-

Ligger på soffan, kollar på jersey shore!!!

Jag är med

och tävlar om 2 st biljetter till stockholm horseshow:
 
 
Jag är med & tävlar på www.nellieberntsson.se om 2 st Stockholm Horse Show biljetter i samarbete med horsemeup.se

Min dag!

Min dag  har varit helt okej.
Klev upp och gjorde mig iordning för att ta bussen till skolan. På idrotten så var vi ute i skogen och hade orientering, och jäkligt blött va det.  Efter skolan så tog jag bussen dirikt hem och nu har jag varit hemma sedan dess.
Funderar på att skriva ett långt inlägg nu snart så jag kommer igång lite bättre med bloggandet!

@School

Sitter i skolan och ska snart ha matte...


Haappyyyy!!!:D

Nu finns äntligen blogg.se på Android! yey! mer och bättre update nu då hoppas jag på! Jag har ju varit dålig på att blogga nu på sistone då jag inte har egen dator och hela familjen sitter vid datorn vi har, men dator kommer senast v.44!!! Nu ska jag sova!:)



Iphone 5

Jag är med och tävlar om en:
 
Jag har fått en unik möjlighet att ge mina fina läsare en chans att vinna nya iPhone 5 16 GB med kontantkort totalt värde ca. 6000 kr! Följ tävlingsinstruktionerna nedan för att vara med och tävla! :)
 
LÄNK!!!

RSS 2.0