God natt

Ska inte sova just nu men jag säger god natt för idag;)

Jag och Dip...


Ulrik Munther och Loreen

 
 
Det blev minst bilder på Loreen då batteriet tog slut...

Ponny SM

Jag och min familj har planerat att åka och kolla på Ponny SM i hoppning, om ingenting kommer i vägen...
Det ska bli grymt kul vi ska bara kolla på A-finalen. Ska bli så kul o se så grymt fina ekipage!!!:D
Ses vi där?
 

NU

Nu ska jag kolla på OS banhoppningen i fälttävlan.
Den börjar kl.11:30 och det är den ju nu;)
Jag skulle aldrig våga rida som de gör men de gör det grymt bra!

Kolla

 
 
 

@Home

Jag har varit hemma ett tag nu kom hem vi 17:00 tror jag. Jag åkte hem lite tidigare för jag har haft migrän hela dagen-.-
Som ni säkert vet så red jag för Åse kl.14:00 idag på Fizz. Det gick bättre än väntat då jag har ritid Fizz ca 3 gånger eller nå.
Jag fick tänka mycket nytt eftersom att hon inte alls är som Dip. Det är jätte svårt att förklara hur jag skulle göra m.m. Jag red iaf förvänd sluta och öppna i alla gångarter. Från början så var det jätte svårt då jag inte vet alls hur hon funkar men efter ett tag släppte det. I slutet så hoppade jag en grind vilket också var nytt för mig (att hoppa på Fizz) som sagt inte alls någon Dip.
Det blev väl fel någon gång men jag lärde mig snabbt och då gick det bra:)
 
Jag har ju lärt mig hur Dip är då jag har ridit honom under 3 år.
Det är svårt att få det att gå 100% bra så här första gången man rider henne riktigt.
 
Jag hade tänkt att rida ut på Maja, men det blev inget för hennes ögon var svullna för att hon inte hade haft någon flughuva på sig i hagen. Tråkigt...
 
Kommer aldrig vänja mig vid att Dip inte längre är min.
/Elvira
 

This or That

Ponny / Häst
 
Dressyr / Hoppning
 
Tävling / Träning
 
Het häst / Slö häst
 
 
Hästar / Kompisar
 
Fota / Blogga
 
Ridskola / Ridläger
 
Agresiv häst i spilta/box / Agresiv häst att rida
 
Blogg.se / Blogspot.se
 
 
Sommar /Vinter
 
Rolf-Göran Bengtsson / Malin Baryard-Johnsson
 
 
Pizza / Tacos
 
Slö galopp / Snabb galopp
Riktigt svårt att välja då jag inte vill ha en häst med B-ponny galopp men jag vill ju inte att den ska ha slö galopp heller.
 
Rida utan utrustning / Rida med utrustning
Barbacka/ Sadel
Tv / Dator
Hästfilm/ Andra filmer
Egen häst / Sköthäst - Medryttarhäst
 
Kanin / Häst
Ridhus / Utepaddock
Ridhjälm / Säkerhetsväst
Helskodda ridbyxor / Inte helskodda ridbyxor
Ridskor / Ridstövlar

De sista bilderna på Dip

 
/Elvira
 

Dagen

Jag ska cykla till stallet ca 12:30 och där väntar privatlektion för Åse kl.14:00 på Fizz.
Jag har bara ridit Fizz några gånger och det har inte gått så värst bra hittills...
Jag ska också rida på Maja, men hur har jag ingen aning???
/Elvira

Gårdagen

Igår så red jag Maja på utebanan.
Hon var ganska stel när jag började och det tog ett tag innan hon lyssnade.
Jag gjorde övergångar under hela ridpasset för att få henne mjuk.
Hon lyssnade bättre och bättre och blev mjukare och mjukare.
Jag gjorde inge mer än övergångar i alla gångarter:)
/Elvira

Bloglovin

Följ min blogg med Bloglovin

Ulrik Munther


Ulrik Munther


Ulrik Munther


Loreen

Det blev bara två videor på Loreen. Batteriet dog...


Ulrik Munther


Ulrik Munther


Ulrik Munther

Hudikkalaset


Loreen


Utkast: Jul. 29, 2012


Gästbloggning

Läste en gästbloggning som Antonia Pettersson Häggström hade skrivit om EM på Henrik Barrys blogg, där hade hon skrivit, "Det var en holländsk ponny där som hade hoppat 150 klasser som stor häst men nu hade man hyvlat hästens manke så den gick nu som ponny, hemskt…"
Läs hela gästbloggningen HÄÄÄÄR!!!!
 
Så jäkla sjukt!!! De måste verkligen ha varit DESPERATA!!!!
 
/Elvira
 

på väg....

Nu är jag på väg någonstans... men vart??
Det kanske ni får veta senare.
Jag har ju inte kunnat berätta så mycket om vad jag gör just nu men jag har i alla fall hand om en ponny som heter Maja:) så jag ska rida henne senare idag, jag kör på ett dressyr pass.
Det är något fel så jag kan se statistiken vilket är tråkigt:/ så jag vet ju inte ens om det är någon som har hittat hit???
/Elvira

Hemma!!!

Nu är jag hemma efter en lååång dag!!!
Jag har varit på Hudikkalaset sedan ca 11:45???
Jag kan säga en sak... JAG HAR JÄKLIGT ONT I FÖTTERNA!!!!
Det började iaf med att vi kom dit innan 12:00.
Sen gick vi och kollade på Young Vision och det var en grym kille som vann. Han jojja hahah, (stavning).
Sen var det Ulrik Munther som var sjukt bra live!!! Mycket grymmare då! och jag tog en autograf:D
Vidare till Donken och där åt vi och så var det paus från 16:00-18:00 så vi gick runt på stan en sväng då. När pausen så gick vi tillbaka till och inväntade Loreen som skulle uppträda kl.22:00. Mellan där kollade vi en stund på Plura men det spöregnade så vi satt mest inne och väntade på Loreen:D
Kl.22:00 så var det äntligen Loreen och det var hel sick. Så sjukt Det var sjukt mycket folk så man kunde knappt röra sig, men det var värt det:D
Bilder kommer!!!!!
 
 
 
/Elvira

Info om mig

Hej, jag heter Elvira Nordin och är 16 år.
Jag har haft en egen ponny som heter Dip som jag nyss har sålt (mer än en vecka sedan).
Jag ska ta över min systers ponny munsboro fizz här hittar ni info om de: idanordin.webbloggg.se.
Jag och Dip har gjort mycket tillsammans och det kommer att komma ett inlägg om oss.
Hoppas ni är nöjda, det är bara att fråga om ni vill veta något mer!!!
 
Det här är Dip:
 
/Elvira
 

Ny blogg!!!

Det här är min första blogg som jag har helt själv:)
Det känns bra att ha en egen nu när jag har haft tre bloggar innan med någon.
Ni får leva med headern ett tag. Hoppas på en ny när jag kommer igång med tävlandet!
Ni förstod nog att jag heter Elvira Nordin ni som har hittat hit:)
Jag fyller snart 16 år (1 augusti) och bor i hudiksvall.
Mer info kommer snart:)
/Elvira

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


RSS 2.0