SM dagen

Det började med att jag och pappa åkte och hämtade Alize kl.07:00 som också skulle följa med.
Sen åkte vi mot Årsta Runsten, det tog ca 4 timmar + att vi inte hittade dit men var på rätt väg;)
När vi kom fram så gick vi till tävlingsbanan och kollade lite på klasserna innan.
Vi kollade bara en liten stund då vi gick för att köpa mat i serveringen där. Det var jätte lång kö och maten var inte särskilt god. De visade OS-hoppningen på projektor där vilket var ett stort +.
När vi hade ätit klart så gick vi för att kolla på de som inte kom till final.
 
Senare så började SM klasserna, jag kan verkligen säga att det fanns jätte många fina b-ponnyer, eller alla var super fina:)
Det var verkligen super kul att se banden mellan häst och ryttare. Vissa la sig ner på halsen direkt efter sista hindret och kramade om sin ponny:)
Det var riktigt kul att det blev omhoppning i kategori D, det blev mer spännande då:)
 
Här hittar ni alla bilder från helgen. Jag glömde tyvärr kameran vilket jag ångrar.
 
 
Det tog tid att åka hem då vi stannade på mc donalds och åt vid ca 22:00:P
Vi åt inte middag förän då.
Hem kom vi efter 23:00
Jag vill verkligen göra om det här.
Något som jag tyckte var dåligt var att de inte sa till något om användningen av spön, vissa höll i tyglarna med en hand och piskade med den andra.
Hinder skollorna var inte heller så bra då några bommar föll flera gånger innan ekipaget hade hoppat hindret.
 
Men somsagt, det här vill jag göra om, hoppas på att utomhus SM är nära nästa år för då blir det nog att åka dit:D
 
/Elvira
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0