Gårdagens ridpass

Igår så red jag på Ville på utebanan. Från början så var det dressyrstaket där så det gick bara att rida runt det.
Jag började med att skritta länge på honom för att känna hur han var. Jag skrev ju igår att man ska rida framåt på unghästar så det var det jag tänkte på mest, och inte alls tänka på formen utan att den skulle komma av sig själ´v, vilket funkade bra:) Så gjorde jag i alla gångarter. När han höll på att tjafsa med huvudet så skänklade jag på honom och la en volt eller något så att han hade något annat att tänka på:)
När dressyr staketet var borta så galopperade jag på en stor volt, han lyssnade väldigt bra och jag gungade med så att han skulle hålla en bra galopp och så galopperade jag självklart framåt.
Han var trevlig och rida och jag red mig själv svettig:) Det var jobbigt att hålla igång honom hela tiden så att han gick framåt i alla gångarter, + att jag hade väst vilket gjorde det ännu jobbigare.
Han kändes faktiskt inte nå stor heller. Han är ju 166 cm men det kändes inge högre än att sitta på en ponny som är 147:P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0