Dag 2 i Tierp

Lördag:På lördagen klev vi upp vid 07:00. Ida skulle igentligen ha startat La och Msv B mebn vi ändrade klasser dagen innan då det inte gick så bra på fredagen.
Vi skulle äta frukost där men de öpnnade inte förän någon gång efter 9, det stod i ryttarmedelandet att det skulle serveras frukost där men det gjorde det inte-.-
Så senare åt jag en toast som ocskå kostade jäkligt mycket... 30 kr!
Ida startade alltså LB och LA den dagen.
 
Det gick även bra på framhoppningen i LB:n.
Ida startade som (-1). När hon kom in på banan så såg båda två vakna ut. Ida red bra och de klarde banan galant och gick in på en första plats (det var (-4) före henne så hon startade inte först).
Ida slutade som 7:a och tog sista placeringen.
 
Innan LA:n började så åt vi lunch. Jag åt wook och det var jätte gott!:)
 
Det gick bra på framhoppningen för Ida och Fizz.
Jag kommer inte ihåg vad Ida hade för startnummer...
De var vakna i den här klassen också. De kom bra på 1:an och rev 2:an (otur) och hoppade alla hinder bra fram tills 5 a. De hade fått in ett till galoppsprång men Fizz struntade i det och hoppade av och rev och stannade på 5 b så Ida trillade av.
Det var en sån jäkla otur för det såg så himla bra ut och så ramlade hon av.
 
Alla var nöjda med Idas ritt! Vi dushcade av Fizz och ställde in henne efter att hon hade skrittats av.
Vi gick ner till klubbhuset och var där ett tag. Sen kollade vi på Msv b:n och efter det Msv a:n sen gick vi ner till klubbhuset igen och duschade av oss och åkte på en restaurang som hette Brosan. Maten var riktigt god! Jag åt kyckling filé och Tzatsiki (stavning).
Sen åkte vi tillbaka till Tierps ryttarklubb fixade med Fizz och Jag och mamma gick ut och gick med Fizz en bit på en grusväg i skogen.
Vi fick vända tidigare än tänkt då det var fullt med flygmyror som satte sig överallt på Fizz...
 
Tillbaka till klubbhuset så fortsatte jag och Ida o kolla på "Jag saknar dig" den var jätte bra och sorglig:'(
Jag rekomenderar den!
 
Sen sov jag gott när det var dags att sova!

Kommentarer
Postat av: Amanda Johansson

Hej!
Fin blogg! Kika gärna in på våran blogg och lämna en kommentar om hur du tycker våran bloggen är, och gärna några tips om hur vi kan förbättra bloggen.
Kram.
/Amanda

2012-08-20 @ 16:42:39
URL: http://ponnyprinsessorna.blogg.se
Postat av: Alina

sv: aw, tack! :D Bilden är väl tagen när jag hoppade 1,05meter. :)

kram! <3

2012-08-20 @ 16:58:16
URL: http://alinafrolund.blogg.se
Postat av: Charlotta

Sv: Haha jag med! Är på säsong 3, avsnitt 10 :)

Svar: Ok, har du kollat på säsong 2 med text? Jag hittar det ingenstans iaf...
Elvira Nordin

2012-08-20 @ 17:37:48
URL: http://charlottawendel.wordpress.com
Postat av: Amanda

hehe jag googlade det första gången men det är med ett z efter varje t = Tzatziki :D

Vad tråkigt att sånt händer vissa dagar..... ibland är det bara en sån dag att det inte går att tävla för att allt skiter sig: glömmer träns, stigbygeln går sönder, faller av mm då är det bara att testa igen som ni gör :P

2012-08-25 @ 20:36:30
URL: http://amandaseamountain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0