Dag 1 i Tierp

Fredag:Jag, mamma, pappa och Ida åkte till stallet kl.09:00 där mockade Ida åt Fizz och gjorde iordning Fizz, ca 09:45 så åkte vi mot tierp. Någon gång före 12 så var vi där. Mamma gick till veterinärbesiktningen med Fizz. Ida, mamma och pappa ställde Fizz i boxen och tog dit alla grejer. Jag satt och kollade på LB:n... När de var klar med allt så gick vi o åt. Jag åt hamburgare, och den var inge god, själva burgaren var kall vilket inte var nå gott alls.
Priserna var riktigt höga då en liten dricka kostade 25 kr! Det fanns inte så mycket mat som var god vilket också var riktigt dåligt. De hade även pasta sallad och där hade de pytte lite sallad och mycket pasta.
 
När vi hade ätit klart så gick pappa och Ida banan till LA:n.
Mamma och Ida gick till Fizz och började göra iordning henne när pappa och Ida hade gått klart banan.
Ida och pappa gick vidare till framridningen och red fram.
Jag och mamma gick och kollade när Ida red fram och det hade varit jätte varmt hela dagen fram till då...
Det började spöregna, det bara öste ner regn ett bra tag!
Det såg jätte bra ut när Ida hoppade fram på framhoppningen!
Ida startade 7:a av ca 15 stycken, tror jag att det var.  När Ida gick in på banan så var Fizz inte riktigt framme. De rev ettan, vägrade på 2:an, hon kom om på den och då hoppade hon riktigt bra. 3.an hoppade hon lite stort på och så vägrade hon igen på 4:an alltså blev hon utesluten. Det var inte någon bra start på helgen...
 
 
Ida skrittade av och sen hjälptes jag och mamma åt att tvätta av Fizz.
Senare på kvällen så åkte vi till en pizzeria och åt. När vi hade ätit så var vi överens om att vi inte skulle åka dit nå mer, för det var verkligen ingen god pizza.
På vägen tillbaka till stallet så stannade vi på en mack och hyrde 2 st filmer, Jag saknar dig och någon mer...
 
Tillbaka på Tierps ryttarklubb så gick mamma och pappa med Fizz och Ida fick smörja alla grejer igen och jag höll Ida sällskap.
Vi sov i klubbhuset på tierps ryttarklubb, där sov även många andra. Jag och Ida började kolla på "Jag saknar dig" på Idas dator.
Vid halv 11 så skulle vi sova.... Det var j*vligt varmt på rummet och jag hade svårt att somna.  Jag kke somnad vi 3 eller något, jag vet inte riktigt men jag vet att det var någon gång efter 2 i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0