Tjoho

Idag red jag Fizz!:) Började med att rida på utebanan. jag jobbade henne först i sktitten på en liten volt och flyttade henne för innerskänkel, sak i trav och galopp, jag red inte så mycket på utebanan för att det var så hårt, mamma tyckte att jag skulle rida mer så jag gick till en "stig" vid vägen och red lite konditionsträning, jag galopperade först hela sträckan sen skrittade tillbaka och detta gjorde jag 6 gånger. 

Dagen

Har varit i skolan hela dagen. första lektionen var det minitest i matte resten av dagen hade vi projekt.
Idag red jag och Ida ut tillsammans, jag Fizz och Ida Ville:) Det gick bra men vi hann inte rida så länge.
 
 
 

fantasias

Jag är med och tävlar om en header hos fantasias.blogg.se
 
Vart ska jag börja? Frågan är varför jag läser Josefine Pehrsons blogg?
Till astt börja med så fastnar jag lätt för bloggar med snygga designer, det gör att man vill veta mer om bloggen. Vilket verkligen händer när man går in på Josefines blogg.
Hon skriver välskrivna och förståeliga inlägg som vem som helst kan läsa och Fantasia som jag nog tror att bloggen är döpt efter;) är en ur gullig liten ponny och jag vill gärna följa Josefine och Fantasias utveckling tillsammans.
I inläggen bjuds det ofta på bilder och fimler vilket gör att man inte vill missa ett enda inlägg så därför följer jag fantasias.blogg.se via bloglovin och själklart facebook.
Det är därför jag läser fantasias.blogg.se! 

God natt!:*

Jag har nyss gjort klart lite engelska uppgifter så nu kan de lämnas in. Kom även på att jag måste skriva en filmrecension som ska vara inne på fredag så det måste jag nog bli påmind om för det är nog glöm imorgon...
Nu ska jag sova så säger väl god natt då!:)
 
Jag måste verkligen knäppa lite nya kort snart... de här knäppte jag i sommras...

Nattstad vs blogg.se

Undrar vad ni tycker ska jag byta till nattstad eller stanna kvar här?

Ännu en dag....

Igår kom vi hem någon gång efter 22:00 så orka inte blogga nå mer igår.
Idag så klev jag upp 10.00 åt frukost gjorde mig iording för att åka till stallet och leda på handikapps ridningen. Gjorde allt efter det och gav hästarna EM, sen åkte jag hem. Nu har jag varit hemma i någn timme och nu ska jag räkna lite matte... roligt inlägg, YEAH!!!
 
Shiit, vad jag saknar Dippen..

LA

Nu har Ida hoppat LA och det gi ck bra, Fizz var pigg och fräsch men tyvärr ett stopp och ett ner annars var det super! Jag har tyvärr inte kunat knäppa kort, jag satte batteriet på laddning igår men sladen var inte i som den annars brukar vara så den laddade alltså ingenting... Surt men men, då kollar jag nästa gång, man lär sig ju av sina misstag!:D

NU

Ska vi snart åka till Heby! berättar mer sen när jag sitter vid datorn!;)




MB

Malcolm, hur fan han åka ut???
 
 
 

Ida och Ville går omkull..

Tänkte att skulle lägga upp hela videon.


Lättare än TR!

Jag rekomenderar denna blogg hasthoppning.webblogg.se  bloggaren heter Ida  och är min syster, hehhe;)
Ett lite lättare sätt att leta saker om hoppning än i TR! Det står många intressanta saker där och jag lovar att ni lär er något av bloggen.
 

Gossip girl? JAAAAA!

På stallet så var hade vi us möte och det gick riktigt bra, jag har inget att klaga på i alla fall!:)
Jag och Ida kom hem ganska sent från stallet och då när jag kom hem så öppnade jag ett paket som mamma hade hämtat på posten, där i låg tre st schabrak som jag hade beställt!:) Jag hade bara två schabrak innan så det behövdes fyllas på i hästgarderoben.
Nu ska jag kolla på gossip girl!:DDD
Ett enkelt schabrak utan några "stora grejer". 
 
Schabraken är köpta från horsemeup.se och har märket jacson!

Ida och Ville igår!


Utvecklingssamtal

Har nyss haft utvecklingssamtal. Det var somvanligt inga problem eller så;)
Nu ska jag sitta och vänta på att de blir klara med Idas utveclingsamtal och det kan dröja upp till 45 min-.- alltså till 17:00 så jag får helt enklet sitta här och glo på datorn ett tag och lyssna på musik!:)
Efter skolan drar vi till stallet och vi får skjuts vilket är skönt för jag har min gympaväska och datorn så det blir ju ganska tungt!
På stallet är det us möte 18:00 och sen är det inte så mycket mer än de vardagliga sakerna som man gör på stallet!
Nu ska jag återgå till mitt och göra ingenting...
 
 

Ida och Ville igår!


Jag är med och tävlar hos nellieberntsson.se

 
Jag tävlar på www.nellieberntsson.se för att vinna hela min önskelista hos www.horze.se

Seg dag

Idag i skolan så har jag filmat till ett projekt som handlar om kommunikation, jag själv tycker att det är jätte tråkigt. Det ända vi har gjort är att sitta och leta info om saker inom de flesta ämnena. Detta kommer sedan att redovisas på Cafe August.
Har varit hemma med Melker nu på eftermiddagen, Ida hoppar både Ville och Fizz idag då hon ska tävla Fizz på söndag i Heby. Jag tar nog med mig kameran och knäpper kort på Ida och andra ekipage, eller iaf på framhoppningen, vi får se hur det blir i ridhuset!:) Ska bli kul och åka på tävling, det var ett tag sedan nu.
 
Nu blir det GOSSIP GIRL!!!!!
 
 
 
 

Tävlar om...

 
http://ziro.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-design-av-annaform.html
 
 

-

 

God natt?

Kan inte sova:/ så ligger o lyssnar på 1D!


Portkod 1321

Har nyss börja kolla på portkod 1321, ska kolla lite nu också, det äger!!:D

Jag är med

och tävlar hos Dressyrmuppara!! om en:

http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-allt-i-ett-verktyg/36532#respond

 


Jerringpriset

självklart då röstar jag på Sara!!!:)
http://m.sverigesradio.se/artikel/5351162?programId=3295&gruppId=16930


migrän!!

Har haft migrän sen igår så det är därför jag inte har bloggat:/




hoppträning


Hoppträning

Vi började med att värma upp över travbommar och hålla de rak. I galoppen så hoppade vi över två st låga räcken på en volt och det gick ganska bra förutom att det blev lite stort några gånger. Sen hoppade vi massa linjer en kombination m.m. det gick riktigt bra förutom att en runda var ganska kass:P men annars super! Vi slutade faktiskt på 110 cm, så jag är nöjd att jag vågade mig på det!:)
Film kommer så fort som möjligt!!!

skrittar

Skrittar av Fizz nu i skogen efter hoppträning berättar mer ikväll, film kke också kommer.


One direction

Aaah, älskar låtarna alla ur det nya albumet Take me home!!!!
Sitter och lyssnar på de på spotify nu, hehe!
Har nyss kollat på Johan Falk, riktigt bra filmer det! Nu ska jag "sova" eller rättare sagt kolla på Gossip girl, hur skulle jag kunna låta bli med det?
Dagen har varit helt ok! Vaknade vid 12:00 vilket kanske inte var så bra, men men... Åt frukost, kolla på tv... Sen tog jag en lång promenad på kke en timme med Smilla, ska försöka göra det till en vana!:) Lyssnade även då på Take me home, grymt!
Tillbaka till Gossip girl!! Ska iaf kolla på det nu, sen sova ZzzzZzz.
Imorgon ska jag försöka komma upp i tid och göra mig i ordning mig inför stallet, åka dit och jobba på handikappsridning, sen kl.12:00 så är det hopplektion, har inte hoppat sen KM, så ja, det var längesedan, någon gång i oktober tror jag iaf, har ingen aning faktiskt, nu ska jag sova och försöka göra bloggandet till en vana också, det är ju faktiskt roligt att blogga!:)
Också en fråga då, NATTSTAD ELLER BLOGG.SE VAD TYCKER NI?

Längtar grymt mycket till 8:e maj!!!:D
 
 
 

Gårdagens ridpass (Fizz)

Igår så var det dressyrridlektion för Lena.E. I skritten red vi sluta på hörnlinjen och skrittade på en volt över fyra kavaletti bommar. I traven gjorde vi samma sak och la sedan till samlingar på mitten av långsidorna. I galoppen så skulle vi först skritta på en liten volt sen fatta galopp och gå ut på en större volt och sedan bryta av och gå in på den lilla volten igen. Jag red inte riktigt så, jag fattade galopp från skritta och stog upp och ökade galoppen. 
Sen travade jag på en liten 10 m volt och red volten mer som en diamant, höll på ytter och ledde med inner. Hon blev riktigt mjuk och fick en bra form, jag gjorde det i båda varven.  Sen gjorde jag det i galopp fast på en större volt. När jag travade av fick hon en lång och låg form och gick kvar så när jag travade av vilket var riktig bra.
Jag fick mycket beröm av Lena och Fizz blev riktigt fin i slutet!:)
 

bra start på dagen!

Jag och Ida skulle ta bussen, jag skulle hoppa av vid håstaholmen och Ida på station. bussen svängde aldrig så både jag och Ida fick hoppa av på ett annat ställe och gå resten av vägen... Sen så fick jag vänta på.tåget i 5 min och det kom aldrig... Men jag hann till idrottslektionen i alla fall!!!:)

Mums

Något jag måste göra är att prova göra sån här choklad pudding, ser jäkligt god ut! eller vad tycker ni?
 
 
HÄR FINNS RECEPTET!!!

Blogglust hit och dit..

Just nu känner jag att jag bloggar om jag har lust... vill inte känna att jag måste (vilket jag redan gör).
Men jag bloggar ju såklart om det mesta ändå om jag har lust!:)

Ryttargalan 2012

Som ni kanske vet så var jag på ryttargalan igår och jag tänkte berätta lite om gårdagen.
Kl.15:00 gick bussen från stationen och nästan alla HRPK:are som skulle på ryttargalan åkte med bussen. Före kl.17:00 så kom vi fram, Kl.17:00 så var det insläpp och kl.18:00 så började det så vi fick sitta och vänta i en timme. Kl.18:00 så blev vi hälsade de oss välkommnade och berättade vad kvällen skulle inehålla.
Kvällen innehöll mingel, sång, mat (kyckling filé, potatisklyftor med paprika sås), massa prisutdelningar, efterrätt som var choklad mousse och dans. Det bästa var att HRPK vart årets bästa ridklubb.
 
 
Det står: "Vår förening är det som har gjort mig till den jag är idag. Jag började rida på HRPK när jag var 3 år och idag är jag 26 år och fortfarande kvar, idag som styrelseledamot. Vår ridskola har fostrat mig till den jag är idag, både privat i relationer och i mitt arbetsliv som ung chef. HRPK har varit och är en livsskola för mig och många andra, vi hjälps åt, vi har framgångar och motgångar, vi får ta ansvar, lära oss själva och lära andra, äldre hjälper de yngre och yngre inspirerar de äldre. HRPK hjälper unga människor att utvecklas, därför är vi årets ridskola."
 
En riktigt kul kväll förutom att det blev lite långtråkigt vissa gånger!
 

-

jag berättar om ryttargalan senare...

kläderna?

Kläderna som jag kommer att ha på ryttargalan kke komer upp på bloggen imorgon.. vi får se!:)

mål nästa år?

 
Sv: Fizz är ett sto född 02. Dizz har tillsammans med Ida (min storasyster) tävlat upp till Msv B med vinster och placeringar. Nu är det dags för mig att ta över henne.
Jag vågar inte riktigt sätta mål ännu då vi bara har tävlat en klubbtävling. Det enda målet är än så länge att komma ut och tävla!:)

Ryttargalan

Vilka av er läsare ska gå på ryttargalan imorgon för gävleborgs ridsportförbund?
 

-

Hej hej, stannar hemma idag från stallet då jag har skolarbete att göra.
Imorgon så ska jag på stan och kolla på kläder till ryttargalan som också är imorgon!:)
 

God natt

Nu kommer jag att kunna sova gott mina kära bloggläsare!:)

Migrän

Hej hej, idag efter skolan så åkte jag direkt hem, jag skulle egentligen ha åkt till stallet men jag hade migrän typ halva dagen i skolan så jag åkte hem i stället. Så jag fick gå hem med två väskor och mina axlar höll på att ramla av, hehe. När jag kom hem la jag mig på soffan och har legat där till nu och sovit...
Nu ska jag göra lite träningslära!:)
 
 
Rekord idag igen?:)

Uscha:(

Tycker så himla synd om Danielle.
 
 
 
Vila i frid Silver...

Gårdagens ridpass

Igår red jag på Fizz i ridhuset. Det var ledigt från 19:00 och det var väldigt många i ridhuset, 11 stycken. Så det var väldigt svårt att göra någonting. Jag började med att rida med korta tyglar och så hade jag henne bara rak, i traven gjorde jag samma sak. I galoppen så stod jag upp och ökade på lite för att få bra galopp. Jag gjorde inge mer än det, förutom att trava och skritta av. Jag, Ida och Ida.M gick ut och skrittade för att lämna plat till de andra som red, vi skrittade i ca 20 min!:)

Woho!!!


Bik Bok

Haha, kikade runt lite på bik bok och la märke till den här:

Inställd!!!

Ikväll så blir det tyvärr ingen hoppträning för den är tyvärr inställd...
 

<3

Favorit låt just nu:
 

Ryttargalan

På lördag så är det ryttargalan som gäller. Sen så var det ju det här med kläderna också.. hm. Alla som jag vet ska gå kommer att bära klänning men jag kan ju inte säga att det ör ett klädesplagg för mig. Sist jag hade det var examen i 9:an och det var första gången sedan lågstadiet, tidigt på lågstadiet. Måste ta o kolla på kläder iaf, vad det blir.. ja, det får vi allt se.
 

Dagen framöver

Idag tar jag bussen till håstaholmen och har idrott där första lektionen. Jag vet inte hur det blir med ridningen idag, det beror ju helt på hur underlaget är ute... jag tror inte att ridhuset är ledig iaf:/
 

NU

Som vanligt så bilr det GOSSIP GIRL!!!:D

...

Idag var det tänkt att jag skulle rida Fizz men så blev det inte, eller jo jag skrittade på henne i minst 20 min på långa tyglar för det var hårt på banan och det gick inte att rida någon annanstans...
Så då gick det bara att skritta!:)
 

-

Vilken färg tycker ni att det här är???
 

Äntligen hemma!

Nu sitter jag i sängen med datorn och ska sova eller kolla på gossip girl:P Känner mig inte trött så kollar nog på gossip girl!:)
Ridpasset idag kan jag inte säga gick så bra... Han var jätte seg och jag var inte riktigt på humör så jag skyller på det. Annars tycker jag att det gick bra en stund.
Är så förbannad, stressad och trött för allt just nu, skolan, stallet, us, ryttargalan som är på fredag eller lördag, vet inte riktigt. Ska ta och lugna mig med gossip girl nu!
 
(Jag red Ville!!!:))
 

Jobbig morgon...

Började med att jag var jäkligt trött-.- somna vid 2 någon gång igår.
Sen missa jag och Ida bussen, så vi fick ringa till morfar om skjuts. Vi kom i tid iaf:D
Nu snart ska jag ha rollspel, nå minister grejs vet inte riktigt håller på med det till 16:00 så jag slutar då!D: så jobbig dag!!! DDD:

skolan:/

Idag är det första dagen efter höstlovet i skolan, jag hade gärna haft lov en vecka till.. jag gick och la mig någon gång vid nio och somnade närmare 2:S så jag kan säga att jag är ganska trött. självklart så blir det värre, vi måste gå till fyra idag bara för nå jäkla rollspel...

-

Har inte riktigt hunnit med eller orkat med bloggen de här två dagarna.
Igår från kl.16:00-23:00 hade jag fullt upp. Jag är nämligen ordförande för us och igår så höll vi i en spökkväll och det var inte långt ifrån 60 barn som var med. 16:00 träffades de flesta från us och hjälptes åt att fixa inför spökkvällen som började kl.18:00, mat som skulle lagas, bord som skulle dukas, dekorationer som skulle fram och spökrundan som skulle fixas, jag skulle också skriva ut en lista med alla som skulle vara med men skrivaren strejkade så den fick skirvas för hand.
Spökkvällen innehöll, mat (tacos), spökrunda, spökhistorier och massa lekar, en jobbig dag var det... När jag kom hem så duschade jag och kollade på en film som heter prom night, riktigt bra, fast jag så inte från början. kl. 01:00 när filmen slutade så gick jag och la mig.
 
Idag vaknade jag vid 09:00 och hade migrän.. sen sov jag till kl.12:00 gick upp typ då och la mig på soffan sen har jag typ  bara legat på soffan för jag har inte orkat gjort något annat, sen 19:00 kollade jag på awkward och efter det solsidan!:)
Jag har självklar kollat alla resultat från lag SM ponny dressyr och SM i Ponny hoppning under dagen!:D
 
 

Bildbomb!!!!!!

De flesta bilderna är oseriösa!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Nu kan jag dö lycklig!:D
Fick biljetterna till one direction den 8:e maj 2013!!!!:D

Trööööt!!

Nu kan jag verkligen säga att jag är trött! Har suttit i flera timmar (känns det som) och lyssnat på musik och gjort kalrt ett bok projekt som ska vara inne imorgon, så nu kan jag sova gott... eller? nja inte riktigt... Imorgon kl.09:00 släpps blijetter till 1D som kommer till sverige 8 maj:S jag måste ha biljetterna, annars vet jag inte vad jag gör:/ Fick ju inte till x factor som är imorgon:(

SM!

Som ni kanske vet så drar lag sm i dressyr (ponny) och SM i ponny hoppning igång i helgen!
 

Bildbomb!!!

Senare idag så kommer en bildbomb att släppas!:)

RSS 2.0